Ford Shelby GT500 Forum banner
21 - 40 of 672 Posts
Alles wat ik zie, zegt dat FL2087 is vervangen door FL2087A. Door de foto die Chris plaatste te vergelijken, is het duidelijk dat wat voor filter dat ook was, niet hetzelfde is als het filter dat Barb plaatste. Zie de grote leegte in Chris' foto (rode cirkel). Omdat we geen foto van begin tot eind hebben, betwijfel ik of dit het enige gedeelte was.

Image

Image

Het nieuwe filter heeft aanzienlijke versterkte webben, ook al lijkt het van plastic of een soort polymeer te zijn.

Alles wat ik zie, zegt dat FL2087 is vervangen door FL2087A. Door de foto die Chris plaatste te vergelijken, is het duidelijk dat wat voor filter dat ook was, niet hetzelfde is als het filter dat Barb plaatste. Zie de grote leegte in Chris' foto (rode cirkel). Omdat we geen foto helemaal doorheen hebben, betwijfel ik of dit het enige gedeelte was.

View attachment 336507

Het nieuwe filter heeft aanzienlijke versterkte webben, ook al lijkt het plastic of een soort polymeer te zijn.

View attachment 336508
Goede vondst John, dat had ik niet gezien. Ik zou nog steeds erg verrast zijn als Ford zoveel op de centen zou letten om het metaal te vervangen door plastic. Ik ben op dit moment erg sceptisch over het "A"-filter.

0% kans dat ik dit "A" filter gebruik met plastic binnenbescherming en "eco boost" op de doos. Ik houd het de hele dag en elke dag bij de originele "metalen" unit. Waarom zou je het überhaupt proberen?

0% kans dat ik deze "A" filter met plastic binnenbescherming en "eco boost" op de doos gebruik. Ik houd het de hele dag en elke dag bij de originele "metalen" unit. Waarom zou je het überhaupt proberen?
Vervangen betekent dat ze de FL2087 niet meer maken. Als de voorraden op zijn, zijn ze op.

Ik heb geen verdere info betekent “Het kan me niet schelen om de nodige moeite te doen die mijn zwakke antwoord op uw vraag zou verklaren” “Dat zou betekenen dat ik een ingenieur zou moeten vinden die uw motor heeft ontworpen en hem vragen zou moeten stellen” “Kan de tijd of energie daar niet voor nemen, aangezien individuele klanten dat niveau van aandacht niet rechtvaardigen en dat werk geen deel uitmaakt van mijn functieomschrijving”
Ik heb geen verdere info betekent “Het kan me niet schelen om de nodige moeite te doen die mijn zwakke antwoord op uw vraag zou verklaren” “Dat zou betekenen dat ik een ingenieur zou moeten vinden die uw motor heeft ontworpen en hem vragen zou moeten stellen” “Kan de tijd of energie daar niet voor nemen, aangezien individuele klanten dat niveau van aandacht niet rechtvaardigen en dat werk geen deel uitmaakt van mijn functieomschrijving”
Dat is precies wat ik uit die reactie heb gehaald, Jim. We zullen zien of hij mijn e-mail beantwoordt met een minder “korte” reactie.

Goede vondst John, dat had ik niet gezien. Ik zou nog steeds erg verrast zijn als Ford zoveel zou bezuinigen om het metaal voor plastic te verwijderen. Ik ben erg sceptisch over het "A"-filter op dit moment.
Ik ben het eens, Chris. Mijn eerste gedachte was een bezuinigingsactie van Ford om de kosten van het filter te verlagen. De tweede telefoniste die ik sprak bij Ford Performance zei dat de Engine Production-afdeling een reeks motortests zou hebben uitgevoerd om hen ervan te verzekeren dat het nieuw ontworpen filter niet zou falen of schadelijk zou zijn voor de levensduur van de motor. Het zou zeker logisch zijn om dat te doen. Zonder verdere uitleg van de heer Martin Kot, de supervisor van de telefoniste, ben ik er sceptisch over of deze wijziging alleen is geïnitieerd om geld te besparen. Ik denk terug aan het oude gezegde: "Als het niet kapot is, repareer het dan niet!"

Ik ben het eens, Chris. Mijn eerste gedachte was een bezuinigingsactie van Ford om de kosten van het filter te verlagen. De tweede telefoniste die ik sprak bij Ford Performance zei dat de Engine Production-afdeling een reeks motortests zou hebben uitgevoerd om er zeker van te zijn dat het nieuw ontworpen filter niet zou falen of schadelijk zou zijn voor de levensduur van de motor. Het zou zeker logisch zijn om dat te doen. Zonder verdere uitleg van de heer Martin Kot, de supervisor van de telefoniste, ben ik achterdochtig of deze verandering alleen is ingevoerd om geld te besparen. Ik denk terug aan het oude gezegde: "Als het niet kapot is, repareer het dan niet!"
Sinds ik mijn '21 heb gekocht, zijn deze filters vrij moeilijk te vinden. Gezien de hoeveelheid hamsteren die plaatsvindt en de beschikbaarheid verder beïnvloedt, kan dit meer te maken hebben met het corrigeren van problemen in de toeleveringsketen of leveranciers die het product niet in de benodigde hoeveelheden kunnen leveren. Wat de oliedruk betreft, probeert uw oliepomp olie te verplaatsen door zeer kleine openingen en nauwe lageroppervlakken, en ja, deze zal vrij hoog zijn als de olie koud en dik is. Het zou niet het filtermedium moeten zijn dat die druk creëert. Voor een filter om in te klappen zoals die op de foto, vraag ik me af of het filter op de een of andere manier verstopt was of dat een onhandige technicus het interne frame bij de installatie heeft gebroken.

Sinds ik mijn '21 heb gekocht, zijn deze filters behoorlijk moeilijk te vinden. Gezien de hoeveelheid hamsteren die plaatsvindt en de beschikbaarheid verder beïnvloedt, kan dit meer te maken hebben gehad met het corrigeren van problemen in de toeleveringsketen of met leveranciers die niet in de benodigde hoeveelheden kunnen leveren. Wat de oliedruk betreft, probeert uw oliepomp olie te verplaatsen door zeer kleine openingen en lageroppervlakken en ja, deze zal vrij hoog zijn als de olie koud en dik is. Het zou niet het filtermedium moeten zijn dat die druk creëert. Voor een filter om in te storten zoals die op de foto, vraag ik me af of het filter op de een of andere manier verstopt was of dat een onhandige technicus het interne frame bij de installatie heeft gebroken.
Ik ben het eens, John. Ik ben altijd een beetje sceptisch over de nauwkeurigheid van foto's op internet. Ja, er zijn tekorten geweest voor ons huidige filter. Hebben ze hun leverancier geannuleerd en iemand anders gevonden, vandaar de verschillende internals? Ik zou graag willen dat de heer Kot meer toeschietelijk is met een uitleg zoals "we hebben een nieuwe distributeur gevonden vanwege eerdere tekorten" of "we hebben dit nieuwe filter getest op uw 5.2 motoren en ontdekt dat ze de taak aankunnen en veilig zijn voor de levensduur van uw auto" en "het was een besparing van de nieuwe leverancier en de bean counters vonden dat leuk, ook."
Ik hoop dat hij vandaag op mijn e-mail zal reageren en me meer relevante info zal geven, die ik aan de leden zal doorgeven.

Ik ben het eens met je, John. Ik ben altijd een beetje sceptisch over de nauwkeurigheid van foto's op het internet. Ja, er zijn tekorten geweest voor ons huidige filter. Hebben ze hun leverancier geannuleerd en iemand anders gevonden, vandaar de verschillende interne onderdelen? Ik zou graag willen dat Mr. Kot meer uitleg geeft, zoals "we hebben een nieuwe distributeur gevonden vanwege eerdere tekorten" of "we hebben dit nieuwe filter getest op uw 5.2 motoren en ontdekt dat ze de taak aankunnen en veilig zijn voor de levensduur van uw auto" en "het was een besparing van de nieuwe leverancier en de boekhouders vonden dat leuk, ook."
Ik hoop dat hij vandaag op mijn e-mail zal reageren en mij meer relevante informatie zal geven, die ik zal doorgeven aan de leden.
Ik snap het, ik zou gewoon niet mijn adem inhouden in afwachting van een legitiem antwoord.

Rock Auto had de beste prijs die ik vond voor $39,79, ik heb net een back-up voorraadje gepakt.
Ik heb vanmorgen 2 dozen (6 stuks per stuk) gekocht van Jeff in Middleton voor $30 per filter. Ik weet niet zeker of hij er nog meer op voorraad heeft.

Ik heb vandaag niets van de heer Kot via e-mail gehoord. Ter verdediging moet hij zich mogelijk tot een andere afdeling wenden om een antwoord te krijgen. Ik kreeg de duidelijke indruk van de twee FP-telefonisten met wie ik sprak dat Ford Performance niet veel communiceert met de vele andere afdelingen van FMC. Ik verwacht dat ik hem begin volgende week hoor. Hij zal waarschijnlijk op mijn operatiedatum reageren! 😂

Ik heb vanmorgen 2 dozen (6 stuks per doos) van Jeff in Middleton gekocht voor $30 per filter. Ik weet niet zeker of hij er nog meer op voorraad heeft.
Ik vergeet vaak om hem te bellen 😂

21 - 40 of 672 Posts