Ford Shelby GT500 Forum banner
41 - 60 of 672 Posts
Ik heb er 6 onderweg. Ik rijd niet zoveel kilometers als sommigen van jullie, dus deze gaan wel even mee.

Tegen de tijd dat ik er weer een nodig heb, weten we zeker of het vervangende onderdeel inderdaad goed genoeg is en zo niet, dan gaan ze ofwel terug naar het maken van de originelen of hebben ze een goede vervanging ervoor.

Discussion starter · #42 ·
Ik heb er 6 onderweg. Ik rijd niet zoveel kilometers als sommigen van jullie, dus deze gaan wel even mee.
Mario, ik hoop dat je de juiste krijgt. Zoals je in de eerste post las, stuurden ze mij de "A", hoewel ik de juiste had besteld. Net als jij, als ik er een paar in handen krijg, heb ik er genoeg tot dit is opgelost.

Vanaf maandag 1530 uur (EDST) heb ik geen e-mailantwoord ontvangen van de heer Kot van Ford Performance (zie bericht #19 voor mijn brief aan hem). Ik geef hem een paar dagen de tijd om te antwoorden, want ik weet zeker dat hij een druk man is. Ik zal Barb vragen om alle antwoorden die ik de komende dagen van de heer Kot ontvang, te plaatsen. Blijf kijken!

Discussion starter · #46 ·
Mike @03reptile ontving dit antwoord op zijn vervolg-e-mail aan Ford Performance:

Wanneer Motorcraft een onderdeel vervangt, voldoet de vervanging aan of overtreft deze het originele onderdeel.
Sorry, maar ik heb geen bronnen voor informatie over dit specifieke Motorcraft-onderdeel of over bronnen die dat wel hebben.
Onze groep is technische ondersteuning voor het Ford Performance Parts-programma. Als we de informatie hadden die u zocht, zouden we deze doorgeven, zelfs als deze buiten ons werkterrein valt.

Mario, ik hoop dat je de juiste krijgt. Zoals je in de eerste post las, stuurden ze me de "A", hoewel ik de juiste had besteld. Net als jij, als ik er een paar in handen krijg, heb ik genoeg totdat dit is opgelost.
Ja, de -A in plaats daarvan ontvangen. Dus nu weet je dat als je ze probeert te krijgen van Amazon, ook al staan ze als nr. -A en tonen de foto's de metalen kernen, ze in feite de ECOBOOST-versie zijn, zoals afgedrukt op de dozen die ik ontving. Geretourneerd.

Ik kon er een paar krijgen van Middleton Ford, dus geen probleem.

Image

Image

Discussion starter · #48 ·
Ja, de -A in plaats daarvan ontvangen. Dus nu weet je dat als je ze probeert te krijgen van Amazon, ook al staan ze als nr. -A en laten de foto's de metalen kernen zien, ze in feite de ECOBOOST-versie zijn, zoals afgedrukt op de dozen die ik heb ontvangen. Geretourneerd.

Ik kon er een paar krijgen van Middleton Ford, dus geen probleem.

View attachment 337616

View attachment 337618
Mario, ik heb mijn geluk opnieuw beproefd met O'Reilly en de juiste ontvangen. Ik dacht dat als ze het weer zouden verknallen, ik ze gewoon zou retourneren. Op dit moment hebben ze 20% korting op $150, dus het is het proberen waard. Ze accepteren retouren in de winkel, dus zorg ervoor dat er een gunstig gelegen is.

Ik wil niet de testauto zijn, dus ik wacht tot dit is opgelost voordat ik een A-filter gebruik. De reactie die Mike van Ford Performance ontving, is voor mij niet voldoende om het te proberen.

Mario, ik heb mijn geluk weer eens beproefd bij O'Reilly en de juiste ontvangen. Ik dacht dat als ze het weer zouden verprutsen, ik ze gewoon zou terugsturen. Op dit moment hebben ze 20% korting op $150, dus het is het proberen waard. Ze accepteren retouren in de winkel, dus zorg ervoor dat er een gunstig gelegen is.

Ik wil niet de testauto zijn, dus ik wacht tot dit is opgelost voordat ik een A-filter gebruik. De reactie die Mike van Ford Performance ontving, is voor mij niet voldoende om te proberen.
Bedankt voor de info over O'Reilly.

Hetzelfde hier, ik wil niet het proefkonijn zijn. Daarom wil ik er een paar op voorraad houden.

Middleton had er een paar op voorraad, dus ik heb er een paar vandaar gehaald.

Bedankt Barb voor het plaatsen van Ford's antwoord! :love: De heer Kot verklaarde dat er geen nieuw of vervangend onderdeel aan het publiek wordt vrijgegeven zonder eerst te zijn getest om er zeker van te zijn dat het aan de eisen van Ford voldoet. Dat klinkt redelijk voor mij als het in steen gebeiteld is! Maar naar mijn mening zorgt een race-motor met een vlakke plaat van meer dan $ 20.000 in mijn auto ervoor dat ik even stilsta bij de absolute geldigheid van die uitspraak. Ik heb een aantal FL 2087 filters in mijn persoonlijke voorraad (5) en zal met de onderdelenmanager van mijn dealer praten om er nog een paar te krijgen, zodat ze langer meegaan dan de tijd die ik nog heb voordat iemand mijn sleutels afneemt! Moest dat mijn moeder aandoen, dus nu lijkt het erop dat "wat rondgaat, komt rond" ook op mij van toepassing zal zijn.

Discussion starter · #53 ·
Ik dacht dat de A-filters een nieuw item waren. De twee dozen op de foto (niet van mij) zijn onlangs bezorgd en de A-filterdoos heeft een datum van 24 november 2022.

Betekent dit dat Ford besloten heeft dat onze auto's de versterking van het FL2087-filter niet nodig hebben en dat onze auto's het kunnen doen met een ecoboost-filter? Dus de A-filters zijn geen nieuw item?

Ik dacht dat de A-filters een nieuw item waren. De twee dozen op de foto (niet van mij) zijn onlangs geleverd en de A-filterdoos heeft een datum van 24 november 2022

Betekent dit dat Ford besloot dat onze auto's de versterking van het FL2087-filter niet nodig hadden en dat onze auto's het kunnen doen met een ecoboost-filter? Dus de A-filters zijn geen nieuw item?

View attachment 337731
De hele zaak is een puinhoop! Ik wed dat een of andere sukkel gewoon een beslissing heeft genomen zonder zelfs maar te weten wat ze in godsnaam aan het doen waren. Ik kan absoluut niet geloven dat een Ecoboost-cartridge geschikt zou zijn voor de GT500. Dat polymeer zou Glock-polymeer moeten zijn om de druk te weerstaan.

Chris, ik ben gewoon in de war omdat ik dacht dat als een onderdeel werd vervangen en voorafgegaan door een letter of cijfer, het een nieuw onderdeel betekende.
In theorie wel, maar Ford staat erom bekend dat ze onderdeelnummers veranderen bij nieuwe productie voor dezelfde onderdelen. Ze hebben het verschillende keren gedaan tijdens de Scamdemic. Een fabriek in Azië gaat in lockdown en ze gebruiken een andere fabriek en poef, we hebben een nieuw onderdeelnummer. Ik vond dat probleem toen ik in 2022 op zoek was naar schroeven en andere items.

Ik ben er vast van overtuigd dat iemand zag dat de nieuwe cartridge veel minder kostte om te produceren en voilà, zeiden ze: hé, ik bespaar ons een hoop geld door de oude te vervangen. Zonder te beseffen dat de GT500 om een ​​reden een specifieke cartridge is. Er staat letterlijk eacoboost op de verdomde doos 😂 Ik denk niet dat meneer Kot weet waar hij het over heeft.

Iemand moet meneer Kot vragen wie bij Ford het zou weten, zoals misschien een ingenieur die kan spreken over de technische aspecten van hoe een Ecoboost-filter gaat werken in een motor van $ 50.000 die is ontworpen voor racen.

Ik kwam deze YouTube-video tegen die meer dan een jaar geleden is gemaakt. Ik denk dat de filter in cartridge-stijl die Ford gebruikt, verschillende onderdeelnummers kan hebben, maar ze zijn uitwisselbaar voor wat betreft de toepassingen. De 2.7- en 3.0 twin turbo motoren gebruiken ook filters in cartridge-stijl en als je op zoek bent naar een premium oliefilter, was de hot ticket blijkbaar de FL2087, die speciaal voor de GT500 is ontwikkeld. Heb je de originele FL2087 nodig? Misschien, als je met je GT500 in de winter in de Yukon bij 0°C reed en hem flink belastte voordat de motor warm was, maar zelfs dan was hij waarschijnlijk overgedimensioneerd. Ford drijft zijn duurzaamheidstests tot het uiterste. Ik heb nog één FL2087 over. Ik ben ervan overtuigd dat er een vervanging zal zijn voordat ik zover ben, mocht er een probleem zijn met het nieuwe "a"-ontwerp.

Dat is goed. Maar het zou fijn zijn om een officieel woord te krijgen.

Nu snap ik dat de metalen kern er een is van $40. Ervan uitgaande dat de -A echt goed genoeg is voor de klus, verkopen de klootzakken daar de minder robuuste -A voor dezelfde $40.

41 - 60 of 672 Posts