Heeft iemand anders EMI/RFI-problemen ervaren waarbij de sleutel niet werd gedetecteerd? Op 18 juni 2023 bevond ik me op ongeveer 30 mijl van huis, reed ik een Braums-parkeerplaats op, ging ik eten, kwam ik naar buiten om weg te gaan en kon ik niet in mijn auto komen (ontgrendelde niet toen ik de deurklink vastpakte of op de ontgrendelknop van de sleutelhanger drukte). Ik worstelde een paar minuten, toen ontgrendelde hij eindelijk. Ik stapte in en drukte op de "start"-knop en kreeg de foutmelding "sleutel niet gedetecteerd" op het I/P-display. Ik schakelde de startknop meerdere keren aan en uit (probeerde zelfs te starten met de sleutelhanger "procedure voor starten op afstand" terwijl ik op de bestuurdersstoel zat), maar startte nog steeds niet. Uiteindelijk startte hij wel, maar ik kreeg nog steeds de foutmelding "sleutel niet gedetecteerd" op het I/P-display. Ik kon de draaischakelaar niet draaien om de auto in de drive te zetten. Na verschillende mislukte pogingen ging hij eindelijk in de drive en reed ik weg.
Het eerste wat ik deed toen ik thuiskwam, was de CR 2450-batterij uit de sleutelhanger halen en de "nullastspanning" (3,02 V) controleren. Omdat ik wist dat dit een 3V-batterij was die 2 jaar oud was, heb ik hem vervangen door een nieuwe batterij en gecontroleerd of de nieuwe batterij 3,26 V (nullast) had. Alles is al 2 maanden in orde. Gisteren ging ik terug naar dezelfde parkeerplaats en parkeerde op dezelfde plek. Ik kwam naar buiten en had (vrijwel) precies dezelfde problemen. Er zijn verschillende lichten, verlichte borden en hoogspanningskabels in de directe omgeving, en aangezien dit de enige plek is waar ik dit probleem ooit heb ervaren, hoop ik dat het gewoon een probleem is dat specifiek is voor die locatie, maar het was een zeer ergerlijke ervaring, aangezien ik beide keren een vrij strak tijdschema had.
Is er (normaal gesproken) een indicatie of waarschuwing wanneer de batterij van de sleutelhanger vervangen moet worden?
Het eerste wat ik deed toen ik thuiskwam, was de CR 2450-batterij uit de sleutelhanger halen en de "nullastspanning" (3,02 V) controleren. Omdat ik wist dat dit een 3V-batterij was die 2 jaar oud was, heb ik hem vervangen door een nieuwe batterij en gecontroleerd of de nieuwe batterij 3,26 V (nullast) had. Alles is al 2 maanden in orde. Gisteren ging ik terug naar dezelfde parkeerplaats en parkeerde op dezelfde plek. Ik kwam naar buiten en had (vrijwel) precies dezelfde problemen. Er zijn verschillende lichten, verlichte borden en hoogspanningskabels in de directe omgeving, en aangezien dit de enige plek is waar ik dit probleem ooit heb ervaren, hoop ik dat het gewoon een probleem is dat specifiek is voor die locatie, maar het was een zeer ergerlijke ervaring, aangezien ik beide keren een vrij strak tijdschema had.
Is er (normaal gesproken) een indicatie of waarschuwing wanneer de batterij van de sleutelhanger vervangen moet worden?