Ford Shelby GT500 Forum banner

Geen sleutel gedetecteerd

4.8K views 40 replies 13 participants last post by  CodeOrange  
#1 · (Edited)
Heeft iemand anders EMI/RFI-problemen ervaren waarbij de sleutel niet werd gedetecteerd? Op 18 juni 2023 bevond ik me op ongeveer 30 mijl van huis, reed ik een Braums-parkeerplaats op, ging ik eten, kwam ik naar buiten om weg te gaan en kon ik niet in mijn auto komen (ontgrendelde niet toen ik de deurklink vastpakte of op de ontgrendelknop van de sleutelhanger drukte). Ik worstelde een paar minuten, toen ontgrendelde hij eindelijk. Ik stapte in en drukte op de "start"-knop en kreeg de foutmelding "sleutel niet gedetecteerd" op het I/P-display. Ik schakelde de startknop meerdere keren aan en uit (probeerde zelfs te starten met de sleutelhanger "procedure voor starten op afstand" terwijl ik op de bestuurdersstoel zat), maar startte nog steeds niet. Uiteindelijk startte hij wel, maar ik kreeg nog steeds de foutmelding "sleutel niet gedetecteerd" op het I/P-display. Ik kon de draaischakelaar niet draaien om de auto in de drive te zetten. Na verschillende mislukte pogingen ging hij eindelijk in de drive en reed ik weg.
Het eerste wat ik deed toen ik thuiskwam, was de CR 2450-batterij uit de sleutelhanger halen en de "nullastspanning" (3,02 V) controleren. Omdat ik wist dat dit een 3V-batterij was die 2 jaar oud was, heb ik hem vervangen door een nieuwe batterij en gecontroleerd of de nieuwe batterij 3,26 V (nullast) had. Alles is al 2 maanden in orde. Gisteren ging ik terug naar dezelfde parkeerplaats en parkeerde op dezelfde plek. Ik kwam naar buiten en had (vrijwel) precies dezelfde problemen. Er zijn verschillende lichten, verlichte borden en hoogspanningskabels in de directe omgeving, en aangezien dit de enige plek is waar ik dit probleem ooit heb ervaren, hoop ik dat het gewoon een probleem is dat specifiek is voor die locatie, maar het was een zeer ergerlijke ervaring, aangezien ik beide keren een vrij strak tijdschema had.
Is er (normaal gesproken) een indicatie of waarschuwing wanneer de batterij van de sleutelhanger vervangen moet worden?

#2 ·
De levensduur van de batterij kan sterk afhankelijk zijn van hoe ver de sleutel van de auto wordt opgeborgen. De sleutel staat, als hij zich in de buurt van de auto bevindt, in constante communicatie met de auto, waardoor de batterij leegloopt.

Ik heb een goedkope Faraday-box gekocht op Amazon, die mijn problemen met het leeglopen van de FOB-batterij heeft verholpen.

Vergeet de geheime fysieke sleutel in de FOB niet om in de auto te komen als de batterij in de FOB leeg is. U kunt de auto ook starten met een lege FOB door de sleutel in de buurt van de startknop te houden (meestal).

#4 ·
Ik heb elke dag iets soortgelijks in mijn Lexus, ongeveer een blok van mijn werk, waar de draadloze Android Auto wordt verstoord als ik door twee specifieke kruispunten rijd. De enige plek in heel Metro Atlanta waar het gebeurt, maar het gebeurt elke keer als ik erdoorheen rijd.

#6 ·
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

#7 ·
Hetzelfde probleem doet zich een paar keer voor bij mijn 2022 GT500. De auto kon de sleutel niet herkennen, dus ik moest hem ontgrendelen met de fysieke sleutel. In eerste instantie dacht ik dat het aan de batterij van de sleutel lag, maar dat bleek het probleem niet te zijn. Ik parkeerde de auto en wachtte ongeveer een uur, de auto repareerde zichzelf en ik heb het nooit meer meegemaakt. Gewoon een probleem met slechte kwaliteitscontrole.

#8 ·
Als uw deuren op slot zitten en de accu van uw auto leeg is, moet u eerst in de auto stappen voordat u de accu kunt overbruggen. Gebruik de sleutel in de deurgreep van de bestuurdersdeur zoals hierboven aangegeven. Hierdoor gaat de deur open en kunt u de motorkap openen. Ik heb een lid hiermee geholpen in Sacramento tijdens een tussenstop.

#10 · (Edited)
Ik ben er vrij zeker van dat de hoogspanningskabels erboven, alle lichten en verlichte borden in de directe omgeving, enige EMI/RFI-interferentie veroorzaakten.

#11 ·
Bedankt jongens voor de antwoorden! Ik weet dat de accuspanning de eerste keer marginaal was, maar de tweede keer geen probleem had mogen zijn. Nogmaals.......weet iemand of het systeem de spanning van de sleutelhanger bewaakt en een waarschuwing geeft wanneer de spanning een kritiek niveau bereikt!
Dat zou meer techniek zijn die zou kunnen falen. Slecht idee.

#15 ·
Ja, gebeurde de hele tijd op mijn '20. Liet me zelfs per ongeluk mijn sleutels hebben die ik in mijn sporttas gooide… Ik vind het heerlijk om de kofferbak te openen en de tas erin te gooien en toen ik me realiseerde oeps ik heb mijn sleutels in de tas laten liggen, ging hij niet automatisch open zoals het hoorde. Talloze keren als ik naar de auto liep en de deur niet ontgrendelde. Niets zo leuk als bètatesten, nietwaar? Als ze niet 100% betrouwbaar zijn, zouden ze ons er niet van moeten overtuigen dat de systemen werken, want ze zijn behoorlijk slecht… mijn mening. Wen er maar aan om de reservesleutel te gebruiken om je alarm af te laten gaan… leuke tijden.

#16 ·
Even ter oefening heb ik de dop met de sleutel verwijderd en het ging goed. Toen heb ik de dop teruggeplaatst en 'vastgeklikt'. Het ziet er goed uit, maar als ik nu probeer hem weer te verwijderen, klikt hij niet meer los. Hoe ik de sleutel ook terugsteek, hij klikt niet meer los zoals de eerste keer. Ik krijg hem er niet uit. Ik kan niet bedenken wat er is gebeurd. Klote.

#17 ·
Alleen voor de oefening heb ik de dop met de sleutel verwijderd en het ging goed. Toen heb ik de dop teruggeplaatst en hem weer op zijn plaats "geklikt". Het ziet er goed uit, maar nu, als ik hem weer probeer te verwijderen, klikt hij niet meer los. Hoe ik de sleutel ook terug in de sleuf steek, hij klikt niet meer los zoals de eerste keer. Ik kan hem er niet uit laten springen. Kan niet bedenken wat er is gebeurd. Zuigt.
Trek aan de dop terwijl je de sleutel in de sleuf steekt.

#21 ·
Er zijn verschillende lichten, verlichte borden en hoogspanningskabels in de directe omgeving, en aangezien dit de enige plek is waar ik dit probleem ooit heb ervaren
Ding, ding, ding!

Andere dingen die te dichtbij zijn, kunnen het ook doen: zendmasten, een plek met veel wifi-routers (nerdconferentie gaande op de parkeerplaats in de buurt?), enz. En bovendien, waar was de sleutel? In een tas/tas met een heleboel andere dingen erin? Het telt allemaal op.

#22 ·
Ding, ding, ding!

Andere dingen die te dichtbij zijn, kunnen het ook doen: zendmasten, een plek met veel wifi-routers (is er een nerdconferentie gaande op de parkeerplaats in de buurt?), enz. En bovendien, waar was de sleutel? In een tas/zak met een heleboel andere dingen erin? Het telt allemaal op.
De sleutel zat in mijn voorzak totdat ik de problemen had. Toen haalde ik hem eruit en hield hem zo dicht mogelijk bij de schakelaar (ramen waren echter omhoog). Toen ik eindelijk in de auto zat, hield ik de sleutelhanger zo dicht mogelijk bij de startknop. Ik probeerde zelfs de auto op afstand te starten vanaf de bestuurdersstoel (met de deur dicht) en slaagde erin het inbraakalarm of de paniekmodus te activeren.

Ik vraag me nog steeds af of het systeem de spanning van de sleutelhanger bewaakt en waarschuwt wanneer deze laag wordt.

#26 ·
Ik ben net teruggegaan en heb Tim's bericht gelezen. Hij heeft alles gemarkeerd en omcirkeld wat ik moest weten, maar het kostte CodeOrange om me met die video een klap voor mijn hoofd te geven voordat het kwartje viel. Nogmaals bedankt voor al jullie input!

#34 ·
Zoals het toeval wil, was vanmorgen de batterij van de sleutelhanger van mijn dochters 17 Fusions leeg 😤 Ze zat even vast bij het tankstation totdat hij besloot haar de auto te laten starten. Het vinden van de CR2450-batterij in de buurt was een uitdaging, dus bestelde ik een bezorging van Amazon op dezelfde dag. Hopelijk is het dezelfde batterij.

#35 ·
Gelukkig was de batterij van de sleutelhanger van mijn dochters 17 Fusions vanmorgen leeg 😤. Ze zat even vast bij het tankstation totdat hij besloot haar de auto te laten starten. Het is een uitdaging geweest om de CR2450-batterij lokaal te vinden, dus ik bestelde een bezorging van Amazon op dezelfde dag. Hopelijk is het dezelfde batterij.
Chris, bekijk Walgreens, CVS en Walmart. Meestal op voorraad. Ik heb er vorige week een opgehaald bij mijn plaatselijke supermarkt (Publix).

#38 ·
Ja, ze weet die informatie nu. In plaats van me te bellen, besloot ze 30 minuten op de parkeerplaats te zitten en ernaar te googelen 🤣
Onafhankelijkheid is goed!

Image