Ford Shelby GT500 Forum banner
61 - 80 of 195 Posts
De S550, ik werd er meteen verliefd op toen ik er voor het eerst een foto van zag en ik word het nooit moe om ernaar te kijken. De hele auto heeft lijnen die van vrijwel elke hoek op verhoogde slangen lijken. Misschien alleen in mijn gedachten, maar het is een van de coolste dingen ervan voor mij.
Getuig Mario!! En mee eens… De citaten over de S550, “760 pk, DCT, verbeterde koeling..” waren spannend…

Maar dit citaat deed me de trekker overhalen: “Grootste slang ooit op de voor- en achterkant van een Shelby.”

Ik ben een ijdele spierbundel, dus mijn hart bonkte en ik zei tegen mijn vrouw: “Het is tijd, mijn wachten is voorbij.”

Image

De S650 is mooi, maar ik ben het eens met velen op dit forum: Deze 350 ziet er geweldig uit, maar over het algemeen is het een supercharger-kit op een Mustang GT. Terwijl de S550 GT350 en GT500 technische meesterwerken waren. Ik hou van mijn auto f$&@ing...

In het begin

Er was alleen Shelby Modified GT350/GT500 van productieauto's!

Nu kijken mensen neer op het idee dat ze precies de voertuigen produceren die hen op dezelfde manier tot een wereldwijd bedrijf maken. Het is verbazingwekkend hoe wispelturig dit autoding is.

In het begin

Er waren alleen Shelby Modified GT350/GT500 van productieauto's!

Nu kijken mensen neer op het idee dat ze precies de voertuigen produceren die hen op dezelfde manier tot een wereldwijd bedrijf maken. Het is verbazingwekkend hoe wispelturig deze autoding is.
Ik zou niet zeggen dat ik persoonlijk "mijn neus ophaal voor het idee". Ik denk dat de basis van het idee voortleeft en dat al een tijdje, maar het staat bekend als de Super Snake, die absoluut zijn plaats en markt heeft. Ik denk dat de verontwaardiging hier en overal op sociale media is dat de samenwerking met Ford om de laatste 350 en 500 te ontwerpen, engineeren en bouwen heel bijzonder was en dat bleek uit beide auto's. Dit heeft ertoe geleid dat mensen opnieuw definiëren wat ze van deze naamplaten verwachten.

Het toevoegen van een Whipple aan een 5.0 is gemeengoed geworden. Zozeer zelfs dat het als programma wordt aangeboden op elke GT van Ford met garantie.
Ik ga niet liegen en zeggen dat ik een fan ben van de 650, maar dat is het huidige platform en dat is ook prima, ik denk gewoon dat mensen nu iets speciaals verwachten als je Shelby combineert met die iconische titels van GT350 en GT500. Soort van zijn SA slachtoffers van hun eigen succes en dit doen, lijkt het alsof ze een beetje verloren zijn zonder Ford als partner.

Ik bid dat dit niet het lot is van de GT500 over een paar jaar, maar dat is slechts mijn mening.

In het begin

Er was geen aftermarket-ondersteuning. Ford koos ervoor om nogal alledaagse krachtcentrales in zijn nieuwe pony car te plaatsen, terwijl zijn belangrijkste concurrenten snel doorhadden hoe ze een pony car moesten ontwerpen en snel spieren moesten toevoegen. Een Shelby GT350 was al vroeg in het spel de enige optie en de upgrade kostte je geen arm en been. Het ging ook meer om prestaties dan om esthetiek, met daadwerkelijke motormodificaties. Ford realiseerde zich al snel dat er een markt was voor prestatiegerichte Mustangs en begon de Mustang te produceren met grotere en betere motoren en zijn eigen prestatie-modellen zoals de Boss en Mach 1 en het toevoegen van optionele prestatiepakketten zoals drag packs en super cobra jet muscle. Ford zelf werd een belangrijke concurrent voor Shelby. Pas toen Ford het merk nieuw leven inblies, richtte SA zijn aandacht weer op de Mustang, die in wezen 35 jaar lang vergeten was. Shelby kan beweren wat hij wil, maar de 07-14 en 20-22 zijn grotendeels ontworpen en gebouwd door Ford Motor Co. Zeker, er was een licentieovereenkomst om de naam Shelby te gebruiken en ik gok dat Shelby het recht had om het definitieve pakket goed te keuren, aangezien zijn naam ermee verbonden was. En het creëerde een nieuwe markt voor SA door toe te voegen aan het bestaande pakket, dat allemaal kan worden gedupliceerd in je eigen garage voor een fractie van de kosten als je niet de vaardigheden hebt om dat te doen. Maar Shelby ging van een goedkope modificatie op een groot aantal auto's naar dure, voornamelijk esthetische mods op een kleiner aantal voertuigen van klanten. Zeker hun voorrecht om dat te doen, maar het verandert het spel.

De supercharged versie van de nieuwe GT350 komt met een compressieverhouding van 12:1 coyote die in elke Mustang GT te vinden is. Nauwelijks een ontwikkeld en ontworpen pakket om boost op te gooien, laat staan enige duurzaamheidstests. Nu Trump weer terug is op kantoor, denk ik dat we een terugdraaiing van de gas- en emissievoorschriften voor voertuigen kunnen zien, dus ik ga achterover leunen en mijn GT500's aanpassen en ervan genieten en afwachten wat Ford's nieuwe

Ik denk niet dat iemand hier de S650 Shelby GT350 bagatelliseert. Het is een mooie SA-build Mustang.

Toen ik overwoog om een ander voertuig te kopen, reed ik op dat moment in een 2019 Dodge Challenger Scat Pack Widebody. Hij was mooi voor wat hij te bieden had, veel koppel en veel comfort en het was een boot, zonder twijfel. Ik stond destijds op een kruispunt en dacht er serieus over om te upgraden naar een Red Eye of een Demon 170, maar wat mijn aandacht trok naar de GT500 uit 2020-2022 was het enige dat hem uniek maakte, de aandrijflijn. Die handgebouwde 5.2 liter cross-plane krukas Predator V8 en Dual Clutch Transmission.

Als er één ding is dat ik altijd naar voren breng als iemand naar de GT500 vraagt, dan is dat wat ik als eerste en vooral noem. Ik denk dat dat deze auto voor mij specialer en aantrekkelijker maakt.

Misschien had de sluiting van de Voodoo- en Predator-motorassemblagefabriek een diepe impact op hoe de S650 GT350 het met de Coyote-motor moest doen, maar ik geloof dat deze GT350's voertuigen in beperkte oplage zijn, dus waarom niet de Voodoo teruggooien, of de Predator gemodificeerd. Ik denk dat ze die nog steeds uitdraaien voor de F-150 Raptor R? Lijkt gewoon een downgrade te zijn, zelfs met de Whipple op de Coyote. Niet dat de Coyote een sukkel is, het is gewoon meer in massa geproduceerd dan de niche Voodoo en Predator.

Ik weet het niet, het lijkt me gewoon dat de S650 GT350 is wat het is, maar dat is het trieste deel voor mij. Wat is het enige dat je erover kunt zeggen dat het speciaal maakt, dat het uniek maakt, dat het een Shelby GT350 maakt, behalve de naam en de CSM-stempel?

Ik zou niet zeggen dat ik voor mezelf "mijn neus ophaal voor het idee". Ik denk dat de basis van het idee voortleeft en dat al een tijdje, maar het staat bekend als de Super Snake, die zeker zijn plaats en markt heeft. Ik denk dat de verontwaardiging hier en overal op sociale media is dat de samenwerking met Ford om de laatste 350 en 500 te ontwerpen, te engineeren en te bouwen heel bijzonder was en dat bleek uit beide auto's. Dit heeft ertoe geleid dat mensen opnieuw definiëren wat ze van deze naamplaten verwachten.

Het toevoegen van een Whipple aan een 5.0 is gemeengoed geworden. Zozeer zelfs dat het als programma wordt aangeboden op elke GT van Ford met garantie.
Ik ga niet liegen en zeggen dat ik een fan ben van de 650, maar dat is het huidige platform en dat is ook prima, ik denk gewoon dat mensen nu iets speciaals verwachten als je Shelby combineert met die iconische titels van GT350 en GT500. Soort van zijn SA slachtoffers van hun eigen succes en dit doen, lijkt het alsof ze een beetje verloren zijn zonder Ford als partner.

Ik bid dat dit niet het lot is van de GT500 over een paar jaar, maar dat is slechts mijn mening.
Het S550 GT350/500-programma heeft Shelby American geen cent opgeleverd totdat ze met het upgrade-programma begonnen. De overeenkomst van Ford met de Foundation was een vaste donatie per voertuig. Het bedrijf kan niet zomaar t-shirts en snuisterijen verkopen om te overleven. Dit is hun weg vooruit en als ze de 60e verjaardag van de GT500 vieren, is dat hoogstwaarschijnlijk het plan. Terug naar hun roots en coole dingen maken van productieauto's.

Is het mogelijk dat het feit dat hij ongeveer 6 of 7 jaar nieuwer is, plus MagnaRide echt het verschil maakt? Verse ophangingsonderdelen en dergelijke?

Welk model heeft u precies? Darkhorse of GT Premium volledig uitgerust? Laten we wat foto's zien.
Mijn vriend heeft een 2018 PP1 A10 met MagnaRide. Zijn opmerkingen gingen voornamelijk over de bijgewerkte transmissielogica. De 2018 PP1 Manual van mijn zoon heeft ook MagnaRide (de auto van mijn zoon is een hand-me-down, we hebben hem sinds nieuw en hij heeft momenteel 35.500 mijl). Het verschil in handling is zeker een verbetering ten opzichte van de S550.

Ik merk dat ik in de 2024 sneller rijd dan ik me realiseer, net als in de Shelby, zij het om andere redenen. De 2024 is een zeer soepel rijdende auto, terwijl de Shelby veel krachtiger is.

Dit is mijn 2024 GT Premium PP1 A10 met MagnaRide.
Image

Interieur van de 2024
Image

Mijn zoons 2018 GT Premium PP1 Manual met MagnaRide.
Image

In het begin

Nu kijken mensen neer op het idee dat ze precies de voertuigen produceren die hen op dezelfde manier tot een wereldwijd bedrijf maken. Het is verbazingwekkend hoe wispelturig dit autoding is.
Dit is een interessant punt, en een goed punt. Er is veel gebeurd sinds 1965 en ik denk dat het neerkomt op voorkeur. Het is niet nodig om een van de auto's te haten, IMO. Het gaat er gewoon om welke je wilt. Ik geef de voorkeur aan de Ford-fabrieksauto's, maar zie zeker de aantrekkingskracht van de Shelby American-versies.

Side note: Carroll Shelby was veel dingen. Hij gebruikte Ford om vooruit te komen op dezelfde manier als Ford hem gebruikte. Ik hou van de scène in Ford v Ferrari waar hij een auto verkoopt die niet bestaat aan meerdere klanten in zijn winkel voordat Lee Iacocca de deur binnenloopt. Genie en charlatan in één.

Het S550 GT350/500-programma leverde Shelby American geen cent op totdat ze begonnen met het upgrade-programma. De overeenkomst van Ford met de Foundation was een vaste donatie per voertuig. Het bedrijf kan niet zomaar t-shirts en snuisterijen verkopen om te overleven. Dit is hun manier om verder te gaan en als ze de 60e verjaardag van de GT500 vieren, is dit hoogstwaarschijnlijk het plan. Terug naar hun roots en coole dingen maken van productieauto's.
Ik denk niet dat iemand hier wil dat Shelby American faalt of niet overleeft, maar als je een product gaat verkopen dat verbonden is met de naam Shelby, denk ik dat je de verwachtingen van vorig jaar moet waarmaken. De Whipple Coyote is wat iedereen anders doet. In zekere zin heeft Ford meer gedaan om de naam Shelby te eren dan Shelby American.

Zou het niet gaaf zijn geweest als Shelby American de 7.3 Godzilla-motor in de S650 had geplaatst of misschien de 5.0 Coyote had behouden en deze had gecombineerd met turbo's en een Motec-systeem met configuraties voor zowel een "Drag Pack" als een "Track Pack"? Heck, ik vraag me af of ze een flat-plane krukas in de 5.0 Coyote hadden kunnen gooien met wat R&D. Ideeën als die zijn innovatief en anders. Denk aan de Code RED GT500 gebouwd door Fathouse Performance. Een platform naar een hoger niveau tillen, daar staat het merk Shelby voor. Deze nieuwe GT350 is slechts een volger.

Ik denk niet dat iemand hier wil dat Shelby American faalt of niet overleeft, maar als je een product verkoopt dat verbonden is met de naam Shelby, denk ik dat je de verwachtingen van vorig jaar moet waarmaken. De Whipple Coyote is wat iedereen anders doet. In zekere zin heeft Ford meer gedaan om de Shelby-naam te eren dan Shelby American.

Zou het niet gaaf zijn geweest als Shelby American de 7.3 Godzilla-motor in de S650 had geplaatst of misschien de 5.0 Coyote had behouden en deze had gecombineerd met turbo's en een Motec-systeem met configuraties voor zowel een "Drag Pack" als een "Track Pack"? Heck, ik vraag me af of ze een flat-plane krukas in de 5.0 Coyote hadden kunnen gooien met wat R&D. Ideeën als die zijn innovatief en anders. Denk aan de Code RED GT500 gebouwd door Fathouse Performance. Een platform naar een hoger niveau tillen, daar staat het merk Shelby voor.
Deze nieuwe GT350 is slechts een volger.
Nou, als je als een bedrijfseigenaar denkt, moet dat allemaal in de kosten worden verwerkt. Als Ford de GT's niet maakt met de vrachtwagenmotor, dan is daar een reden voor. Als ze die optie voor de Mustang hadden gehad, weet ik zeker dat SAI het in overweging had genomen. Mensen klagen al over de prijs, ik kan me niet voorstellen wat de prijs zou zijn als ze na de productie een speciale motor zouden toevoegen.

SAI neemt zijn businessmodel terug en gaat terug naar zijn roots. Geloof me, ze zullen geen problemen hebben met het verkopen van de 500 of zo per jaar. Ze hebben elk jaar elke SS, GT en truck uitverkocht. Ik weet zeker dat ze geen problemen zullen hebben met het verkopen hiervan. Alleen de social media warriors zullen ze niet kopen, omdat de meesten de S650 al haten. 🤷🏽‍♂️ Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, dat is tegenwoordig een businessmodel.

Welnu, als je als een bedrijfseigenaar denkt, moet dat allemaal in de kosten worden verwerkt. Als Ford de GT's niet maakt met de truckmotor, dan is daar een reden voor. Als ze die optie voor de Mustang hadden gehad, dan ben ik er zeker van dat SAI het in overweging had genomen. Mensen klagen al over de prijs, ik kan me niet voorstellen wat de prijs zou zijn als ze na de productie een speciale motor zouden toevoegen.

SAI neemt zijn businessmodel terug en keert terug naar zijn roots. Geloof me, ze zullen geen problemen hebben met het verkopen van de 500 of zo per jaar. Ze hebben elk jaar elke SS, GT en truck uitverkocht. Ik ben er zeker van dat ze geen problemen zullen hebben met het verkopen hiervan. Alleen de social media warriors zullen ze niet kopen, omdat de meesten de S650 al haten. 🤷🏽‍♂️ Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, het is tegenwoordig een businessmodel.
Ja, ik zou graag meer willen zien over de zakelijke kant. Om op uw punt terug te komen, ik begrijp dat kosten alles zijn, dus de 7.3 is ambitieus, maar de turbo's in combinatie met Motec liggen binnen de mogelijkheden. De S650 hellion kit is ~$10K afhankelijk van de opties en Motec 150 is waarschijnlijk $12k. Dus er zou een prijsverhoging zijn, maar ze zouden de allereersten zijn geweest die een Twin Turbo S650 Motec build zouden doen versus de standaard Whipple oplossing. Als we al in de $110K voor de auto zitten, wat is dan nog eens $30-$40K om iets echt speciaals te krijgen?!?

Ik denk niet dat de S650 haat de grootste reden is dat mensen teleurgesteld zijn. Als Shelby America iets overtuigender had gemaakt, zouden mensen enthousiast zijn en zouden ze enkele van de eigenaardigheden met de schermen en het algehele uiterlijk over het hoofd zien. Je moet gewoon de klanten enthousiast maken en ik denk niet dat dit de snaar raakt die het zou kunnen hebben.

Kijk naar het naamplaatje op de hellion kit hieronder, zou het niet cool zijn geweest als er Shelby America met hun slang op had gestaan?!?

Image

Ja, ik zou graag meer willen zien over de zakelijke kant. Om op uw punt te komen, ik begrijp dat kosten alles zijn, dus de 7.3 is ambitieus, maar de Turbo's in combinatie met Motec zitten binnen de perken. De S650 hellion kit kost ongeveer $10K, afhankelijk van de opties, en Motec 150 kost waarschijnlijk $12k. Dus er zou een prijsstijging zijn, maar ze zouden de allereersten zijn geweest die een Twin Turbo S650 Motec build hebben gedaan versus de standaard Whipple oplossing. Als we al $110K voor de auto uitgeven, wat is dan nog eens $30-$40K om iets echt speciaals te krijgen?!?

Ik denk niet dat de S650 haat de grootste reden is waarom mensen teleurgesteld zijn. Als Shelby America iets overtuigender had gemaakt, zouden mensen enthousiast zijn geweest en zouden ze enkele van de eigenaardigheden met de schermen en het algehele uiterlijk over het hoofd hebben gezien. Je moet de klanten gewoon enthousiast maken en ik denk niet dat dit de snaar raakt die het zou kunnen raken.

Kijk naar het naamplaatje op de hellion kit hieronder, zou het niet cool zijn geweest als er Shelby America met hun slang op had gestaan?!?

View attachment 360842
Oh, ik ben het er helemaal mee eens dat ze iets "meer" hadden kunnen doen, zoals een TT met Motech. Misschien, heel misschien, bewaren ze het voor 2027... Het wordt een auto van $200.000, maar ongetwijfeld zullen ze iemand vinden om er 300-500 van te kopen.

Wat de productie betreft, zijn ze beperkt tot wat Ford van de lijn stuurt. Ik weet dat ze met een Dark Horse aan iets werken. Ik zou erover kunnen speculeren, maar dat probeer ik niet te doen. Als Ford besluit een Godzilla in een Mustang te laten vallen, zal SAI er een hebben voor R&D.

Het S550 GT350/500-programma leverde Shelby American geen cent op totdat ze met het upgrade-programma begonnen. De overeenkomst van Ford met de Foundation was een vaste donatie per voertuig. Het bedrijf kan niet zomaar t-shirts en snuisterijen verkopen om te overleven. Dit is hun weg vooruit en als ze de 60e verjaardag van de GT500 vieren, is dat hoogstwaarschijnlijk het plan. Terug naar hun roots en coole dingen maken van productieauto's.
Het laatste wat ik ooit zou willen doen, is het oneens zijn met mijn grijze partner :) maar om de analogie voort te zetten, ik denk niet dat het zo zwart-wit is. Er zijn veel manieren om geld te verdienen en hoewel SA misschien geen geld heeft verdiend met de directe verkoop van de 350 en 500, heeft het hun namen zeker in de hoofden en monden van de afgelopen, huidige en toekomstige generaties gehouden. Het is marketing. Alleen al hun naam in verband met de auto's leverde hen geld op.
Hun roots zijn eigenlijk gebaseerd op modificatie, maar ook op innovatie. Dingen kunnen niet hetzelfde blijven om te evolueren. Ford zag dat duidelijk en smeedde nieuwe partnerschappen om de GTD te produceren en Porsche aan te vallen, wat hen naar een markt brengt die voorheen werd bezet door de niet langer geproduceerde Ford GT. Een auto waar Shelby-fans zeer bekend mee zijn, maar nu concurreert de GTD met wegracelegendes.
Zoals ik al zei, is de modificatie van de basis Mustang, wat hun roots zijn, duidelijk springlevend en heet hij Super Snake. Waarom niet meer doen voor de beruchte namen GT350 en GT500 die hen oorspronkelijk beroemd maakten? Sluit strategische partnerschappen en laat een nieuw ontwikkelde aandrijflijn in het ding vallen. Iets dat duidelijk verschilt van een programma dat je al hebt. Hetzelfde produceren met kleine variaties en een nieuwe naam, is naar mijn mening niet trouw aan het innovatieve deel van hun geweldige geschiedenis. Ik respecteer Shelby om hun geschiedenis en ik respecteer iedereen in dit forum om hun kennis en meningen, maar mijn mening hierover is dat de auto een misser is en dat ze meer of iets anders hadden kunnen en moeten doen. Hoeveel van jullie lachen Dodge uit om hun 40 verschillende namen van dezelfde auto? Ik weet dat ik dat doe en ik zou dat lot niet willen voor iets dat ik speciaal vind. Het kan Gary uiteraard niet schelen wat ik denk en jullie weten het veel beter dan ik, dus het lijkt op dit punt onvermijdelijk, maar het maakt me wel verdrietig.

In het begin

Dit. geciteerd voor de waarheid.
En is het in werkelijkheid echt anders dan wat Ford doet door een Mustang GT te nemen en er stukjes en beetjes en badges aan toe te voegen?

This. quoted for truth.
En realistisch gezien, is het echt anders dan wat Ford doet door een Mustang GT te nemen en er stukjes en beetjes en badges aan toe te voegen?
Ik haat het om dit steeds te zeggen en strijdlustig over te komen, want ik ben en blijf een Shelby-fan en -supporter, maar we gaan steeds voorbij aan het innovatiegedeelte van Shelby's en Ford's geschiedenis. Je auto heeft niet voor niets een carburateur 289. De 428 dreef de eerste GT500 aan, met een reden. De GTD bestaat om een reden en dat heeft allemaal te maken met innovatie en evolutie. Shelby werd beroemd om innovatie door een Amerikaanse V8 in een lichtgewicht importbedrijf te plaatsen dat failliet ging en daarmee domineerde. Hij plaatste ook een herziene aandrijflijn in de Ford GT, wat leidde tot een behoorlijke monumentale overwinning. Ik kan deze feiten alleen maar vermelden als informatie die mij is verstrekt, want ik was er niet bij en ik ben ook geen lid van zijn familie, heb geen insiderinformatie van Shelby, ken niemand die belangrijk is, of überhaupt iemand, maar ik ben wel een klant. Ik ben een deel van de reden dat ze bestaan, want zonder klanten is er geen SA of welk ander bedrijf dan ook.
De Mustang GTD is geen Mustang GT met stukjes, beetjes en badges. Ford werkte samen met Multmatic en RTR om iets speciaals te produceren en ik denk niet dat het verkeerd is om zoiets te willen voor deze auto's die precies dat zouden moeten zijn, "speciaal". De stukjes, beetjes en badges leveren Shelby al geld op in de Super Snake-auto's en -trucks, modificatiepakketten voor de GT350 en 500, klassieke oldtimers, enz. Neem een kans zoals Ford, besteed een deel van dat geld aan een partnerschap voor iets compleet nieuws en hoop dat dat geld je tienvoudig terugkomt. We praten over Shelby's geschiedenis en een terugkeer daarnaar, maar uit wat ik heb gelezen, gezien en gehoord, is Carroll vaker mislukt dan geslaagd, wat typisch is voor iedereen die een bepaald niveau van grootsheid bereikt. Dit voelt voor mij totaal als een veilige geldgreep met behulp van de naamsbekendheid, maar als je die naam verwaterd, of het nu Shelby, GT3550, GT500 of anderszins is, wordt het minder betekenisvol.

Het laatste wat ik ooit zou willen is het oneens zijn met mijn grijstinten partner :) maar om de analogie voort te zetten, ik denk niet dat het zo zwart-wit is. Er zijn veel manieren om geld te verdienen en hoewel SA misschien geen geld heeft verdiend met directe verkoop van de 350 en 500, heeft het hun namen zeker in de hoofden en monden van de afgelopen, huidige en toekomstige generaties gehouden. Het is marketing. Alleen al hun naam in verband met de auto's leverde hen geld op.
Hun wortels zijn eigenlijk gebaseerd op modificatie, maar ook op innovatie. Dingen kunnen niet hetzelfde blijven om te evolueren. Ford zag dat duidelijk en smeedde nieuwe partnerschappen om de GTD te produceren en Porsche aan te vallen, wat hen naar een markt brengt die voorheen werd bezet door de niet langer geproduceerde Ford GT. Een auto waar Shelby-fans zeer bekend mee zijn, maar nu concurreert de GTD met wegracelegendes.
Zoals ik al opmerkte, is de modificatie van de basis Mustang, die hun wortels is, duidelijk springlevend en heet Super Snake. Waarom niet meer doen voor de beruchte namen GT350 en GT500 die hen oorspronkelijk beroemd maakten? Ga strategische partnerschappen aan en laat een nieuw ontwikkelde aandrijflijn in het ding vallen. Iets dat duidelijk verschilt van een programma dat je al hebt. Hetzelfde produceren met kleine variaties en een nieuwe naam, is naar mijn mening niet trouw aan het innovatieve deel van hun geweldige geschiedenis. Ik respecteer Shelby voor hun geschiedenis en ik respecteer iedereen in dit forum voor hun kennis en meningen, maar mijn mening hierover is dat de auto een misser is en dat ze meer of iets anders hadden kunnen en moeten doen. Hoeveel van jullie lachen Dodge uit om hun 40 verschillende namen voor dezelfde auto? Ik weet dat ik dat doe en ik zou dat lot niet willen voor iets dat ik speciaal vind. Het kan Gary uiteraard niet schelen wat ik denk en je weet het veel beter dan ik, dus het lijkt onvermijdelijk op dit punt, maar het maakt me wel verdrietig.
Ik denk dat de beste manier voor SAI om relevant te blijven is om op eigen benen te staan en hun auto's te bouwen. Ze hebben ook verschillende andere projecten, waaronder de niet-uitgebrachte Bronco. Helaas hebben ze niet veel om uit te kiezen wat Ford betreft voor V8-motoren. Als Ford op een gegeven moment besluit om de productie Predator als optie in de Mustang te laten vallen, dan zal SAI absoluut de kans grijpen om hem te gebruiken. Ik hoop een beetje dat Ford de Hybrid V8 voor 2027 toevoegt, zodat we een kijkje kunnen nemen naar de ontwikkeling waar SAI mee bezig is geweest met die motor.

Het moeilijke is om een nieuwe motor te laten vallen in een auto die er niet voor ontworpen is om te draaien. Alleen al de kosten zouden de prijs opdrijven.

Spot on analyse van de GTD, het is de nieuwe King-auto voor Ford. Als ze maar een manier hadden om ze in massa te produceren, zouden we er zeker meer van zien.

Ik haat het om dit steeds te zeggen en strijdlustig over te komen, want ik ben en blijf een Shelby-fan en -supporter, maar we gaan steeds voorbij aan het innovatiegedeelte van Shelby's en Ford's geschiedenis. Je auto heeft niet voor niets een carburateur 289. De 428 dreef de eerste GT500 aan, om een reden. De GTD bestaat om een reden en dat heeft allemaal te maken met innovatie en evolutie. Shelby werd beroemd om innovatie door een Amerikaanse V8 in een lichtgewicht importbedrijf te plaatsen dat failliet ging en daarmee domineerde. Hij plaatste ook een herziene aandrijflijn in de Ford GT, wat leidde tot een behoorlijk monumentale overwinning. Ik kan deze feiten alleen vermelden als informatie die mij is verstrekt, aangezien ik er niet bij was en ook geen lid ben van zijn familie, geen insiderinformatie heb van Shelby, niemand belangrijk ken, of überhaupt iemand, maar ik ben wel een klant. Ik ben een deel van de reden dat ze bestaan, want zonder klanten is er geen SA of een ander bedrijf.
De Mustang GTD is geen Mustang GT met bits, bobs en badges. Ford is een partnerschap aangegaan met Multmatic en RTR om iets speciaals te produceren en ik denk niet dat het verkeerd is om zoiets te willen voor deze auto's die precies dat zouden moeten zijn, "speciaal". De bits, bobs en badges leveren Shelby al geld op in de Super Snake-auto's en -trucks, modificatiepakketten voor de GT350 en 500, klassieke erfgoedauto's, enz. Neem een kans zoals Ford, besteed een deel van dat geld aan een partnerschap voor iets compleet nieuws en hoop dat dat geld je tienvoudig terugkomt. We praten over Shelby's geschiedenis en een terugkeer daarnaar, maar uit wat ik heb gelezen, gezien en gehoord, is Carroll vaker mislukt dan geslaagd, wat typisch is voor elke persoon die een bepaald niveau van grootsheid bereikt. Dit voelt voor mij totaal als een geldgreep die op safe speelt en de naamsbekendheid gebruikt om het te doen, maar als je die naam verwaterd, of het nu Shelby, GT3550, GT500 of anderszins is, wordt het minder betekenisvol.
Je hebt absoluut gelijk over de motor en het innovatieaspect van wat je zegt. De 65 GT350 plakte in feite een Holley-carburateur op de standaardmotor met een paar kleine aanpassingen en leidde de tabel tegen de Vett's. Ze deden in 66 iets meer en bliezen de deuren van de nieuwe Dodge-auto's eraf. Dat waren de dagen dat innovatie in motoren op zijn best was. We leven nu in andere tijden.

Hier is het belangrijke deel over 1965 en 2025 dat vaak over het hoofd wordt gezien. Auto's uit 1965 konden binnen een paar uur motoren verwisselen. Nu kan het dagen duren om een motor uit een S550 te halen vanwege de 50 mijl aan bedrading (niet exact, maar je begrijpt mijn punt). Als SAI besluit om een motor te verwijderen, is dat een grote onderneming en dan moet de nieuwe motor in principe exact worden aangesloten op de bestaande bedrading, anders zouden ze wekenlang codes moeten achtervolgen. PBD weet dit uit de eerste hand. (Ze hebben een predator verwisseld met een andere predator) SAI is beperkt tot de motoren die Ford bereid is hen te verkopen en daarom is de nieuwe GT350 een bolt-on 5.0. Het zou geweldig zijn als Ford hen rollende chassis zou leveren en SAI motoren klaar had om te installeren. Ik denk niet dat het geld er is in de verkoop voor 500 GT500's van $200.000. Misschien heb ik het mis.

Laten we zeggen dat ze Ford ervan overtuigden om hen de Raptor R Predator te geven. Hij zou moeten worden herwerkt voor de S650 en opnieuw afgesteld, vervolgens in de fabriek worden geïnstalleerd en dan zouden we weer terug zijn bij Ford die in principe de auto produceert, dus waarom de extra kosten van verzending naar NV of de andere kant van de stad in MI voor upgrades? Ford heeft geen interesse om dit soort productie voort te zetten. Laten we zeggen dat SAI 500 Predator-motoren koopt om in de Next GT500 te plaatsen. Onvermijdelijk zouden ze 500 nieuwe Coyotes moeten verkopen. Het is een enorme onderneming voor hen om de basiswielen te verkopen die van de SE/KR's komen. Ik zou niet graag de internetman zijn die 500 Coyotes verkoopt 😂

Deze discussies bewijzen dat de mensen die deze auto's bezitten, weten dat ze speciaal zijn en daadwerkelijk om het merk Shelby geven om kritisch te zijn. Ik stel me voor dat de eerste keer dat sommigen van ons er een in het wild zien, we van opwinding duizelig zullen zijn. Ik was geen fan van de S650 totdat we er een kochten voor JR. Het is een verdomd coole auto. In werkelijkheid bezitten we nog steeds de meest badass GT500's die ooit zijn gemaakt.

61 - 80 of 195 Posts