Ford Shelby GT500 Forum banner

NIEUW Shelby GT350 & R 2025 800PK onthuld vandaag, gedachten?

18K views 194 replies 42 participants last post by  AZ21GT500  
#1 · (Edited)
De onthulling is een nieuwe GT350 & 350R gebaseerd op s650.
480 pk & 810/830 pk versies
Zal dit de "budget"-versie van de Super Snake zijn?

Geïnteresseerd om de verschillen tussen de Super Snake & deze auto te ontdekken??? Ook zouden de GT350 heritage-eigenaren een beetje pissig kunnen zijn dat dit is uitgebracht?

#3 · (Edited)
Ik denk dat een S650 GT500 nog niet van de baan is.
Het is duidelijk dat SA de naamrechten van de GT350 bezit, ik neem aan dat ze ook de GT500 bezitten? Ik had gedacht dat ze onder Ford vielen.
Interessant om op te merken dat ze niet eens bij SA worden gebouwd. Ze worden gebouwd bij Turn Key Automotive in Michigan en verkocht via geselecteerde Ford-dealers. Als het niet SA was die vandaag de introductie deed, zou mijn eerste gedachte zijn geweest dat het meer op een Ford-programma leek.

Met een startprijs van $109.000 komt hij in het prijsgebied van de vorige generatie GT500 en zo'n $30-40.000 boven een huidige DH. Duidelijk een aanzienlijke prestatieverbetering ten opzichte van de DH, maar niet genoeg voor mij om mijn huidige 500 op te geven. Als ik geen GT500 kon krijgen, zou ik zo ongeveer zeggen: meld me aan, dit lijkt een goede vervanging. Zeer beperkte productie-oplage echter. Wat ik me nog steeds moet afvragen, is of de Super Snake het extra geld waard is gezien deze concurrent?

Ik denk dat het slim is dat Shelby zich richt op de consument die iets wil tussen de DH en de GTD en dat ze het doen voordat Ford het doet.

#4 ·
Ook zouden de GT350 heritage-eigenaren een beetje pissig kunnen zijn dat dit is uitgebracht?
Er is een geschiedenis van SA-modding Mustang GT's om Shelby GT350's te worden. Vergeet de S197-variant niet:

Image

#5 ·
IK HOOP dat ze de R naar de ring brengen en zien wat het zou kunnen doen. Kun je je voorstellen als ze de GTD-tijden verslaan/dicht in de buurt komen? Dat zou de boel zeker een beetje opschudden. MAAR ik denk niet dat ze de R-prijzen al hebben vrijgegeven en ik gok dat dat waarschijnlijk $150-200k zou zijn. Ik zou gokken dat het minstens 50% minder zou zijn dan GTD.

#6 ·
IK HOOP dat ze de R naar de ring brengen & zien wat het zou kunnen doen. Kun je je voorstellen als ze de GTD-tijden zouden verslaan/benaderen? Dat zou de boel zeker een beetje opschudden. MAAR ik denk niet dat ze de R-prijzen al hebben vrijgegeven & gok dat het waarschijnlijk $150-200k zou zijn.
De GTD was een van de grond af aan gebouwde auto met één doel. De nieuwste GT350/350R van Shelby American is een standaard S650 Mustang met extra toeters en bellen... er is geen kans dat hij sneller is op de ring dan de GTD.

#8 ·
Mijn eerste indruk is dat ik geen fan ben. Over het algemeen ben ik sowieso geen fan van de 650, maar dit lijkt me een Super Snake met alternatieve opties en badges. Ik ben en zal altijd een Shelby-supporter en -fan zijn, maar dit ruikt voor mij naar een complete geldklopperij. Ik bid dat ze hetzelfde niet doen met de naam GT500.

#11 ·
Mijn eerste indruk is dat ik geen fan ben. Over het algemeen ben ik geen fan van de 650, maar dit lijkt me een Super Snake met alternatieve opties en badges. Ik ben en zal altijd een Shelby-supporter en -fan zijn, maar dit ruikt voor mij naar een complete geldklopperij. Ik bid dat ze hetzelfde niet doen met de GT500-naam.
Persoonlijk is de s650 nog niet aan me gewend, maar ik zou niet zeggen dat ik hem haat. Ik heb gezegd dat ik mijn 500 hier NIET voor zou opgeven, MAAR als ik iemand was die een GT500 wilde, maar alleen als hij nieuw was en niet de prijzen van een verzamelaarsauto wilde betalen voor een verpakt exemplaar als die te vinden was (ik weet zeker dat er een paar zijn), dan is het voor die persoon een optie. Mis nog steeds de DCT die ik ben gaan waarderen.

#16 ·
Dus hoe minimaal zijn de verschillen tussen de GT350R en de SuperSnake? Kan niet veel zijn.

Minder interesse hierin dan de S197 GT350, die misschien wel de lelijkste gruweldaad is die SAI ooit heeft weten samen te stellen.

#19 ·
#17 ·
Ik had gehoopt dat in ieder geval de op het circuit gerichte "R"-versie de Tremec 6-versnellingsbak, enkele koelers, enz. zou hebben gekregen. De ophanging en remonderdelen zijn cool, maar ik denk niet dat dat de belangrijkste gebieden waren waar bijvoorbeeld de Darkhorse aan ontbrak.

Ik ben het eens met de algemene consensus dat de S650 een "meh"-pakket is, inclusief deze auto's.

#22 ·
Foto's uit het Hot Rod-artikel dat Sam op de vorige pagina linkte:

Image
Image

#24 ·
Het krijgt een mix van positieve en negatieve feedback op sociale media, zoals verwacht. De meest voorkomende is dat er niet veel verschil is met de super snake look.
Niet verrast door dat. Ik denk dat de kosten het voordeel zullen zijn voor de 350 als de ADM's niet gek worden over een zeer beperkte productieauto. Je weet dat ze het wel zullen doen.

#25 · (Edited)
Harde mening, maar het lijkt erop dat Shelby America in Hennessy begint te veranderen. Plak wat bolt-ons op een basis-achtige auto, noem het iets "speciaals" en breng dan 2x-3x in rekening wat de bolt-ons kosten. Heck, dit is gewoon een Super Snake 2.0 als je erover nadenkt. Ik wou dat Shelby America wat fatsoenlijk R&D zou doen zoals Ford heeft gedaan met de S550 GT350 en GT500 en samenwerken met Ford om iets speciaals te maken. Die VooDoo V8 was niet van deze wereld toen de 350 werd aangekondigd.

Om dit toe te voegen, van Shelby: 2025 Shelby GT350

Gebaseerd op handgeschakelde versnellingsbak, 300A, 2025 Mustang GT

Dus je wilt me vertellen dat je niet eens de Tremec-transmissie krijgt?!? Bij 800+ PK gaat de MT-82 dood voordat je in de 4e versnelling komt.

#38 ·
Harde mening, maar het lijkt erop dat Shelby America zich begint te ontwikkelen tot Hennessy. Een paar bolt-ons op een basisauto plakken, het iets "speciaals" noemen en vervolgens 2x-3x de kosten van de bolt-ons in rekening brengen. Verdomme, dit is gewoon een Super Snake 2.0 als je erover nadenkt. Ik wou dat Shelby America wat fatsoenlijk onderzoek en ontwikkeling deed, zoals Ford heeft gedaan met de S550 GT350 en GT500, en samenwerkte met Ford om iets speciaals te maken. Die VooDoo V8 was niet van deze wereld toen de 350 werd aangekondigd.

Om hieraan toe te voegen, van Shelby: 2025 Shelby GT350

Gebaseerd op handgeschakelde versnellingsbak, 300A, 2025 Mustang GT

Dus je wilt me vertellen dat je niet eens de Tremec-transmissie krijgt?!? Bij 800+ PK gaat de MT-82 dood voordat je in de 4e versnelling komt.
Ziet eruit als standaard BMR-ophanging die ik heb/net heb gekregen. Niets mis mee, ik vind hun spullen leuk, maar ook niet super speciaal.

Ik vind de ventilatie van de remschijven wel mooi.

Image

#28 ·
Voor alle S650-tegenstanders: ik heb er een als dagelijkse bestuurder. De rijkwaliteit is veel beter dan de S550. De transmissiekalibratie op de 10-versnellingsbak is veel beter dan de S550. De meeste mensen die met mij meerijden, zijn verrast om de snelheid te zien waarmee we reizen ten opzichte van de S550. De rit is erg soepel en comfortabel. Ik heb de magna-ride en actieve uitlaat. In de stille modus voel je je als in een sportieve luxeauto.

Het uiterlijk is misschien niet ieders smaak, maar het is zeker een betere auto dan de S550.

FWIW, we hebben de 2022 GT500, een 2018 GT PP1 handgeschakeld en hadden een 2019 EcoBoost handgeschakeld in onze vloot. Ik heb een vriend met een 2018 GT PP1 A10 die ik mijn 2024 solo liet rijden. Hij was verbaasd over de transmissie- en ophangingsupgrades ten opzichte van zijn auto.

#55 ·
Ik heb een vriend met een 2018 GT PP1 A10 die ik in mijn 2024 solo liet rijden. Hij was verbaasd over de transmissie- en ophangingsupgrades ten opzichte van zijn auto.
Is het mogelijk dat het feit dat hij ongeveer 6 of 7 jaar nieuwer is, plus MagnaRide, echt het verschil maakt? Verse ophangingsonderdelen en dergelijke?

Welk model heb je precies? Darkhorse of GT Premium volledig uitgerust? Laten we wat foto's zien.

#29 ·

#30 ·
Image
Image
Image
Image
Image

#31 ·
Het doet het gewoon niet voor mij... niet dat mijn mening ertoe doet, maar het lijkt erop dat de S650 vastzit en de meeste van deze "specialiteit" auto's allemaal hetzelfde zijn, maar anders gebrandmerkt. Leuk om de GT350 te zien, maar het heeft gewoon niet die wow-factor voor mij zoals de GT500 had toen die voor het eerst werd gelanceerd of zelfs de laatste GT350. Dit ziet eruit als een GT met Shelby GT350-branding of een kleine broer van de Supersnake.

#32 ·
Het uiterlijk van deze gen is nog steeds niet erg goed bevallen.

Van sommige hoeken, zoals deze, ziet het er goed uit, hoewel ik denk dat in dit geval het ontbreken van een spoiler/vleugel een grote rol speelt in mijn ogen.

Image

Maar meestal ziet dit er lomp uit voor mij.

Image

Dezelfde auto, ik weet het, er is gewoon iets vreemds aan. Het lijkt alsof hij constant knijpt en boos/kwaad is.

Image

De S550, ik werd er gewoon verliefd op de eerste keer dat ik er een foto van zag en ik raak er nooit op uitgekeken. De hele auto heeft lijnen die van bijna elke hoek op verhoogde slangen lijken. Misschien alleen in mijn hoofd, maar het is een van de coolste dingen eraan voor mij.

#61 · (Edited)
De S550, ik werd er meteen verliefd op toen ik er voor het eerst een foto van zag en ik word het nooit moe om ernaar te kijken. De hele auto heeft lijnen die van vrijwel elke hoek op verhoogde slangen lijken. Misschien alleen in mijn gedachten, maar het is een van de coolste dingen ervan voor mij.
Getuig Mario!! En mee eens… De citaten over de S550, “760 pk, DCT, verbeterde koeling..” waren spannend…

Maar dit citaat deed me de trekker overhalen: “Grootste slang ooit op de voor- en achterkant van een Shelby.”

Ik ben een ijdele spierbundel, dus mijn hart bonkte en ik zei tegen mijn vrouw: “Het is tijd, mijn wachten is voorbij.”

Image

De S650 is mooi, maar ik ben het eens met velen op dit forum: Deze 350 ziet er geweldig uit, maar over het algemeen is het een supercharger-kit op een Mustang GT. Terwijl de S550 GT350 en GT500 technische meesterwerken waren. Ik hou van mijn auto f$&@ing...

#81 ·
Ik haat ze niet. Ik zou er een bezitten.
Zal gewoon niet van mijn Voodoo afscheid nemen om er een te krijgen!
Precies mijn gevoelens. Ford performance heeft een homerun geslagen met de GT350, en nog meer met de verbeteringen van de MY's 2019 en 2020. In de loop der jaren heb ik meerdere op het circuit gerichte auto's gereden, zowel buitenlandse als binnenlandse, en ik vond mijn GT350 een van de meest evenwichtige voertuigen die ik heb gereden. Alle ophangings-/remonderdelen en aandrijflijncomponenten vullen elkaar aan. Geen van hen overschaduwt de ander. Dat is de definitie van een op het circuit gerichte auto.

#36 ·
Het is gewoon...niet genoeg. Als het een darkhorse-gebaseerde auto was, is er misschien een geval, maar geen TREMEC is op zijn minst een schande. Ik bedoel, de auto is gewoon een puinhoop, een Frankenstein, een glanzende rots. Het enige wat Shelby eraan is, is de naam. Ford veranderde SHELBY in een exotische naam met wat ze deden op het S550-platform, maar dat komt omdat ze er exotische dingen mee deden. Een 5.2 in vlakke en dwars geplande cranks om te passen bij de stijl van 2 verschillende auto's, een supercharger en DCT op de 500 bovenop de ECHTE carrosserieverschillen voor beide auto's die helpen op het circuit met luchtstroom en koeling en gewoon anders zijn dan een gewone GT. Je wist dat je iets echt anders kocht en WERELDEN verwijderd van de reguliere line-up en deze nieuwe werkt gewoon niet.

Krasse uitspraak en waarschijnlijk godslasterlijk, maar het voelt alsof RTR de nieuwe Shelby wordt. Shelby bracht 60 jaar geleden, toen het allemaal begon, gedurfde veranderingen aan de auto aan en zij waren echt de enigen die de manier waarop mensen over prestaties dachten veranderden en ze probeerden nieuwe dingen en hadden daadwerkelijke R&D erin, maar in de huidige tijd is het moeilijk om je te onderscheiden van de rest en zonder recente races of vertakkingen heeft Shelby niets gedaan dat de prijs waard is. RTR biedt veel meer dan alleen een SC-kit en wielen, het is een spuiterij, driftremontwikkeling met Ford, rockerpanelen en voor-/achterdiffusers, vleugels, volledige ophanging, Mustangs, Broncos, Mavericks, elektrische voertuigen. RTR zit in zoveel vreemde racecompetities dat ze daadwerkelijke onderdelen ontwikkelen die de prestaties in het algemeen helpen en gewoon iets echt unieks en anders bieden.

Ik voor mijn part verkoop mijn 500 niet voor deze auto. De achterste duckbill-spoiler is echt het enige coole eraan dat ik zie dat Shelby-specifiek is. Zoals niet eens een frontsplitter? Gewoon verschillende roosters, een nieuwe motorkap en strepen. Het is naar mijn mening flauw en eerlijk gezegd was de laatste ECHTE originele auto die Shelby heeft ontwikkeld en echt anders was, de Code Red en Shelby1000. Maar ik hou nog steeds van Shelby en hun widebody-look is om voor te sterven. GT350 is een misser voor mij.