Ford Shelby GT500 Forum banner

Generator - in of uit de aanhanger?

213 views 3 replies 3 participants last post by  Hawkeye  
#1 ·
Jullie met aanhangers die ingebouwde generatorboxen hebben. Is het echt MUISSTIL met een zeer lage Db-generator, in de ingebouwde aanhangerbox (tijdens het slapen).

Mijn opties zijn een ingebouwd compartiment, wat een aantal van mijn opties voor het bouwen van woonruimte kan belemmeren, of een verlengde dissel, met een generatorbox buiten. Ik neig naar buiten, maar ik dacht dat ik het zou vragen.

#2 ·
Jullie met trailers die ingebouwde Gen-boxen hebben. Is het echt doodstil met een zeer lage db gen, in de ingebouwde trailerbox (tijdens het slapen).

Mijn opties zijn een ingebouwd compartiment, wat een aantal van mijn woonruimte-bouwopties kan belemmeren, of een verlengde dissel, met gen-box buiten. Ik neig naar buiten, maar ik dacht dat ik het zou vragen.
Ik heb geen generator op mijn trailers, maar ik zie er een paar op circuits… de laatste die ik zag, stond op de dissel. Het was niet stil. Ik zou neigen naar een optie voor montage op de dissel, maar je zou iets moeten doen om mogelijke diefstal te voorkomen.

owns 2020 Ford Mustang Shelby GT500 CFTP
  • Like
Reactions: OX1
#3 ·
Ik heb geen generator op mijn aanhangers, maar ik zie er wel een paar op circuits... De laatste die ik zag, zat op de dissel. Hij was niet stil. Ik zou kiezen voor een montage op de dissel, maar je zou iets moeten doen om mogelijke diefstal te voorkomen. Een montage op de dissel maakt ruimte vrij, houdt het geluid buiten de aanhanger en zorgt ervoor dat de uitlaatgassen gemakkelijk kunnen worden afgevoerd.
Ik neig daar sterk naar. Ik denk dat het diefstalprobleem kan worden opgelost door de moeren op de montagebouten aan het frame van de generator vast te lassen, maar toch te zorgen dat de behuizing aan minstens twee kanten naar beneden kan worden geklapt (of de generator op een lade te laten schuiven, zoals bij sommige ingebouwde generatorboxen die ik heb gezien).

Mijn enige voorbehoud was de totale lengte van de aanhanger. Mijn 26' open aanhanger met een erg lange dissel past nu in de schuur die aan de 250 is bevestigd. Het is superhandig dat je alles kunt inladen en alles 100% klaar kunt maken, zelfs om 23.00 uur met een gekke regenbui buiten (ja, ik ben verwend:). 28' zou slechts 2 voet langer zijn (plus 20" voorste V-sectie, dus dichter bij 3 voet), dus het zou nog steeds in orde moeten zijn, denk ik, met een schuur van 64 voet lang.